spierkracht

Je spieren kun je trainen met de emsculpt, je kan hiermee meer spierkracht en spieruithoudingsvermogen ontwikkelen. Je hoort vast de uitspraak dat er verschillende trainingen zijn. “zware gewichten met weinig herhalingen zullen je opvullen, terwijl lichte gewichten met veel herhalingen je zullen versterken.” Is er een verschil tussen deze twee soorten training? Ja, maar het verschil tussen de 2 verschillende trainingen zal niet invloed hebben op hoe je eruit ziet. De ene training zorgt niet voor meer zichtbare spiermassa dan de andere training, het gaat om spierkracht versus spieruithoudingsvermogen.

Door minder herhalingen te doen met meer gewicht, kunt u uw spier kracht vergroten. Door meer herhalingen te doen met lichtere gewichten, kunt u uw uithoudingsvermogen opbouwen. En de waarheid is dat je in de echte wereld beide nodig hebt en beide in je dagelijkse leven gebruikt. En daarom is de emsculpt de ideale behandeling om te ondergaan. Dit apparaat zorgt er namelijk dat je spieren traint en daardoor ook nog eens vet verliest. 1 behandeling van 30 minuten staat gelijk aan 20.000 squats of sit-ups. De emsculpt behandeling is een zeer goede aanvulling op jouw dagelijkse oefeningen.

Spierkracht VS Spieruithoudingsvermogen

Wat is nou het precieze verschil tussen spierkracht en spieruithoudingsvermogen, en waarom heb je beide nodig? Wij zullen hier een korte uitleg geven, maar als je nog meer vragen hebt, stel ze dan gerust.

Spierkracht is het vermogen om gedurende een korte tijd een maximale hoeveelheid kracht uit te oefenen. In de sportschool kan dat 5-8 herhalingen van een zware halter zijn. Denk eraan om die zware doos op te tillen tijdens het verplaatsen – dat vereist kracht

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende een langere periode iets keer op keer te doen zonder moe te worden. In de sportschool kan dat 50 squats met lichaamsgewicht achter elkaar doen, in een ritme. Skiën is bijvoorbeeld een sport waarbij het uithoudingsvermogen van de spieren wordt gebruikt. Wanneer je de helling af gaat, je knieën buigt, je quads afvuurt en een paar minuten van die heuvel of berg naar beneden zweeft, heb je uithoudingsvermogen nodig. Dat is dus het verschil tussen spierkracht en spieruithoudingsvermogen.

Terwijl je in de sportschool bent, zie je een verscheidenheid aan mensen verschillende kracht- en uithoudingsoefeningen doen. Tijdens een krachtles, kun je trainingen volgen die de spierkracht opbouwen en het uithoudingsvermogen van de spieren benutten om de training af te ronden. Het is goed om een combinatie training te volgen in de sportschool, omdat je in de echte wereld zowel kracht als uithoudingsvermogen nodig hebt om je alledaagse bezigheden vol te kunnen houden.

Emsculpt en spierkracht

Als je al veel traint en je hebt een extra hulpmiddel nodig, om net dat extra uit jezelf te halen. Dan is de emsculpt behandeling de ideale behandeling om jouw spierkracht te vergroten. De emsculpt behandeling is namelijk een behandeling van 30 minuten, waarbij je spieren heel intensief worden getraind. Doordat je spieren worden getraind, verlies je ook vet. Ideaal toch? Eén emsculpt behandeling staat gelijk aan 20.000 squats of 20.000 sit-ups. Ja, je leest het goed, de emsculpt behandeling kan je ook gebruiken om je billen te vergroten.

 

 

* Sara Beauty Clinic gebruikt niet de Emsculpt machine van BTL. Wij maken gebruik van onze eigen bodyshaping machine.